Opdrachten

In de kern wordt Practice Finance frequent ingezet voor diverse opdrachten, waaronder het beheren van financiële administratie, het optimaliseren van processen, en het inrichten van systemen. 


Typische projectactiviteiten waarvoor de interim-professionals van Practice Finance tijdelijk kunnen worden ingezet, omvatten onder andere:

 

  • Het verzorgen van de financiële administratie.
  • Het opstellen van de jaarrekening.
  • Het inrichten van de sub administratie. 
  • Het verzorgen van het facturatieproces.
  • Het analyseren van de financiële feiten die voortvloeien uit contractafspraken.
  • Het in beeld brengen en aanleveren van gegevens t.b.v. data uitwisseling tussen interne en externe softwaretoepassingen.
  • Het in beeld brengen van processen t.b.v. processchema’s
  • Het inventariseren en vastleggen van de informatiebehoeften en bieden van ondersteuning aan het projectteam “Business Intelligence”.
  • Het rapporteren over de voortgang van de projectwerkzaamheden.
  • Maandrapportages en kwartaalrapportages.
  • Het schrijven van werkinstructies.
  • Indexaties van contracten (calculatie berekeningen van o.a. materiaal en arbeid).
  • Projecten t.b.v. optimalisatie van de Servicekosten afrekeningen.
  • VBA tools bouwen voor het automatiseren van Excel bestanden.
  • Het bouwen van uitzonderingsformulieren 
  • Controle op potoverdrachten en huurafrekeningen
  • Rapporten bouwen
  • Cijferanalyses
  • Prolongatie
  • Trainingen in Excel 
  • Gebruikersondersteuning en werkplekbegeleiding

  • Implementatietrajecten ERP-systeem